Soustředění 2022 - průběh

Fotoalbum akce

Pondělí

Tak jsme zahájili náš společný sportovní týden. Teda, začali jsme stylově nejprve obědem:-), ale po krátké polední pauze jsme se vrhli ukrajovat první kilometry našeho tréninku. Jako cíl jsme si vybrali již tradiční místo - sjezdovku pod Kloboukem. Než jsme se k tomu cíli dobrali, trenéři spestřili trasu výběhem do schodů, výběhem do kopce po louce apod. V půli cesty jsme se trochu schladili také již na tradičním místě v místním potoce, ale dnes to fakt trochu studilo... No a pak už zmiňovaná sjezdovka. Sice byla neposekaná, ale o to více jsme si vychutnali vedlejší les. Výklusem jsme zvládli do výšky cca poloviny sjezdovky a fotku jsme už Vám poslali.
Nazpět jsme se ještě stavili na workoutové hřiště, trenéři nám ukázali "skoro" výmyk. I to máme natočené, ale prý zveřejnit se to nesmí. No můžete zkusit ve skupině poprosit a třeba to dodatečně odsouhlasí:-)
Teď už jdeme na večeři. Potom Vám určitě děti zavolají a když ne, tak Vás vyměnili za nějakou tu hru. No a pak ještě fotbal, druhá večeře apod.
Počasí nám zatím drží, tak mám tady držte palce!

Úterý

Tak se ještě nejprve vraťme chvíli k pondělku.
Ten běh v lese kolem sjezdovky byl lehce soutěžní. Vyhrál s lehkým náskokem Luky O. před Matesem Č., Davidem L. a Matesem O.
Na večeři koprovka zabodovala. Výmluvy typu "Hlídám si linii a dám si jen knedlík", "Mě ta tráva v omáčce nechutná" jsme tolerovali a následně se vypravili na večerní fotbal. Šlo nám to báječně, každý z kolemjdoucích musel hned na první pohled pochopit, proč jsme se dali na hokej a ne na fotbal:-)
Pak už následovala 2. večeře a večerka.

V úterý ráno nachystal trenér Jirka pro starší kluky malé překvapení - běh před snídání. Na dopolední TJ část dne jsme se rozdělili. Starší kluci po snídani si dali nejprve lehký florbal. Hlášky typu "to mi lízlo chlupy" jen dokreslovaly tradiční zápolení a trochu nedobrovolní diváci v oknech přibývali. Následovala hodina ve vnitřním bazénu - relax i závody. Na pomyslný stupeň vítězů vystoupali - David L., Vojta M. a Adam M.
Mladší kluci se vypravili do lesa. Nejednalo se o místní dřevorubecké práce, ale hned co jsme si vyjasnili seřazení do dvojic s doplňujícími dotazy typu "Tady žádná Dorota není" apod. tak jsme začali s pestrým běžeckým tréninkem. Následoval krátký společný fotbal. Malé polepšení dovedností bylo znát, ale na profesionální dráhu to stále nebylo. I mladší hoši si zasloužili koupel - venkovní bazén s mnohem teplejší vodou než v potoce a většina z nich tam opravdu skočila...
Po obědě starší kluci absolvovali tréninkovovu jednotku na běžecké dráze, mladší posilovací kruhový trénink na hotelovém hřišti. Sešli jsme se zase všichni v pozdějším odpoledni pod sjezdovkou k tradiční disciplíně výšlapu ve skupinách. Zase jsme to trochu hochům ztížili a tedy opět se kluci zde nedají citovat dříve než před 22hod. No prostě týmovou spolupráci musíme zlepšovat:-)  Ale vyšli to všichni!
Následovala společná kofola, nanuk apod. v nedaleké restauraci. Teď už jsme po večeři. Kluci si odhlasovali že mobily nechtějí a půjdeme na fotbal, ale my jsme jim je na chvíli vnutili. Tak se Vám už asi lehce rozvyprávěli sami. No a my jdeme na ten fotbal...

Středa

Opět nejprve malé ohlédnutí za úterním večerem.
Hoši r.2010 se po večeři rozhodli že se ztrapní svým fotbalovým výkonem proti zbytku našeho osazení. Vyfikli se jednotně do modrého mundůru ala Baník Ostrava, po úvodním hvizdu chvíli žili v domnění i sebevědomí že utrpí vítězství. No nevyšlo to a prý pokračujeme ve středu večer.
Ve středu ráno jsme se opět rozdělili, každá skupina absolvovala tréninkovou jednotku v lese. S kluky si to rozdali i vedoucí s trenéry. No Martina a jeho výkon se sběrným autobusem za zády jste již viděli, v mladší skupině se kluci (všichni do jednoho) museli poklonit vítězi, a to fakt jinak netrénuji:-)
Honza nás tady průběžně zásobuje i imitací houkání sovy. Už se to moc nedá vydržet, dostal za úkol nacvičit zvuky motýla, snad bude chvíli klid.

Před obědem jsme zvládli všichni venkovní bazén, vyhlásili jsme závod o proplavání bazénu pod vodou. Tom to zvládl stylem postřeléného vorvaně, Ananas při tom břichem pročistil dno bazénu a Segi dokázal zabloudit v oválném bazénu a proplaval ho raději celý kolem okolo. Vítěz je ale jasně Adri.
p. vedoucí Martin při bazénovém relaxu současně vytáhl dron a letěl skrze balkóny něco natočit do pokojů vedlejší skupiny - děvčat mažoretek. Záběry prodává zájemcům samostatně, některým klukům budou asi postupně peníze...Kluci soutěžení s holkami posunuli i do další úrovně. David prohlásil že s hokejkou umí točit stejně jako ony s hůlkami. Tak možná bude někdy další soutěž.

Po obědě všichni absolvovali tzv. kruhový trénink, kluci zde vyladili poslední detaily svých dovedností pro Spartan Race. Proložili jsme to i nohejbalem, pro některé snad poprvé v životě.
Pak už opravdu nastal okamžik s velkým O. 4 skupiny po 5-6 borcích dostali naloženo zase o chlup více než loni. 1 stanoviště navíc, zdraženou elektřinu nahradila voda, lano posloužilo pro šplh. Kluci dostali zabrat, ale fakt makali v týmu. Hlášky typu přidej, makej rozhodně převažovaly před nějakým posmíváním či pošklebováním. Vítězný čas 41min ale mohl patřit jen 1 mužstvu a to: Machy, Šeďa, Tomáš, Honza Ř., Adri!

Malé průběžné hlášení z místní kuchyně: Kluci už prokoukli že zde se vaří jen rýže. Pokud je chcete mile překvapit, zkuste jim ji doma na přivítanou také uvařit, určitě seberete také kladné body jako místní kuchař.

Teď nás čeká večeře a asi relax před zítřkem. Čeká nás cca 17km, výšlapem přes Bílou Opavu na Ovčárnu (nebo Barborku) a zpět.

Čtvrtek

Hned brzo ráno se mladší kluci vypravili k autobusové zastávce, starší se dopravovali v závěsu Martinovým tranzitem. No popravdě plán trasy se plánoval až nad mapou u zastávky. Trenér Rambo jako místní znalec Jeseníků se rozmáchl kudy půjdeme. Museli jsme si vysvětlit že ta mapa a hlavně jeho položená dlaň zasahuje i do Polska a není opravdu zde v roli praotce Čecha aby vymezoval nová území. Naštěstí tedy slevil ze svých cílů a naše cesta dostala reálnější rozměr. Bílá Opava - Barborka, první část cesty. Pokud pomineme hlášky z dospělácké části výpravy typu "Bál jsem se o děti a samotného mě to zabije" nám ještě moc zabrat nedala. Na Barborce jsme si dali pauzu, nějaké to občerstvení a pokračovali na Ovčárnu. Praděd jsme tedy lehce minuli, trenér Rambo to vysvětlil že po asfaltce se na túry nechodí a raději se nás rozhodl lehce potrénovat další 9km etapou přes tzv. Velký kotel zpět až na Morávku. No dávat si jako zámek displeje snímání obličeje se nevyplácí, prostě už po nějaké době vypadáte jinak a telefon Vás nezná. (bližší podrobnosti sdělí trenér Jirka). Většině klukům také baterky docházely postupně více a více, ale definovaného cíle jsme dosáhli - koupání v místním potoce. Dali jsme si zde i společnou kofolu, odfrkli si a po nějaké hodince pokračovali na chatu. Po cestě jsme si zkusili ještě vystoupit z tzv. komfortní zóny (můj oblíbený pojem:-)) a zaběhnout zpět 1,5km až k chatě. Šeďa je borec, dali jsme to společně ve dvou!
Takže nyní máme v nohách všichni 18km, cca 32 000 kroků a pomalu nám končí den a vlastně i celý společný týden. Po klasické večeři dáme ještě později večerní opékání, možná i ještě fotbal (kdo bude mít síly...).
Zítra ráno už jen balení, venkovní bazén a cesta zpět.

Snad mohu říct za všechny, že nám tu bylo fajn a 4. ročník soustředění se povedl. A protože tu máme hned 4 kluky co absolvovali všechny ročníky tak mohou s námi porovnávat...
Kluci nabrali během soustředění síly přirozeným pohybem i propracovanými tréninkovými jednotkami.
Oproti loňsku nám vyšlo počasí ale i chování všech kluků. Nějaké drobné rozpory jsme řešili, možná nám i něco uniklo, ale kluci jsou fajn parta a snad jim to vydrží.
No a na závěr chci určitě poděkovat celému našemu týmu:
Miladka Ručková - osvědčená zdravotnice. Sem tam odřenina a jiný šrám, ale naštěstí bez zranění
Romča Opatová - doprovod, dohled, fotograf, prostě vše co je potřeba.
Trenéři Rambo a Jirka - propracovaný tréninkový program, prostě ví co kluci potřebují a co je vytáhne dále v jejich dovednostech
No a samozřejmě Martin - příprava ledasčeho

Ještě Vám nasdílíme fotky z celého týdne, denní video i souhrnné video, ale to až časem.
Možná Vás budeme prosit i o malinký doplatek (fakt všechno zdražilo), ale to také později.

Tak a to je vše, díky, Michal

PS: na večeři máme pro změnu rýži...:-)